Τα πλεονεκτήματα της σωστής και αποτελεσματικής ετικέτας στα παραδοσιακά προϊόντα

shutterstock_238967152
Θάλασσα, ήλιος, παράδοση, παραδοσιακά προϊόντα… όλα θυμίζουν Ελλάδα! Τα τελευταία χρόνια στον τομέα του τουρισμού ολοένα και περισσότερο αναδεικνύεται ο αγροτουρισμός. Οι περισσότεροι ξένοι τουρίστες δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για την παράδοση και τα παραδοσιακά προϊόντα του τόπου μας και σχεδόν πάντα προμηθεύονται ορισμένα από αυτά στο ταξίδι της επιστροφής τους.

Τα παραδοσιακά προϊόντα του τόπου μας, παράγονται τόσο από οργανωμένες μονάδες, όσο και από ιδιώτες ή οικογενειακές επιχειρήσεις που ασχολούνται με την παραγωγή ενός ή και περισσότερων αγαθών. Αν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία και έχετε ένα ή περισσότερα προϊόντα που τα παράγετε με σκοπό την προώθησή τους, σίγουρα θα έχετε έρθει αντιμέτωποι με διάφορα ζητήματα σχετικά με το τι πρέπει να λάβετε υπόψη σας για να ξεκινήσετε τη διαδικασία τυποποίησης και προώθησης τους.

Τα παραδοσιακά προϊόντα προκειμένου να έχουν ελκυστική εμφάνιση, πρέπει να συσκευάζονται και να τυποποιούνται κατάλληλα. Έτσι ανάλογα με το είδος του προϊόντος, πρέπει να επιλέξετε τον τύπο της συσκευασίας (σακουλάκι, βάζο, μπουκάλι, κλπ) και να το επενδύσετε με όμορφο τρόπο, ώστε να είναι ελκυστικό στο μάτι του καταναλωτή. Σε αυτό όμως που δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα ιδίως οι ξένοι τουρίστες, είναι στην ετικέτα του προϊόντος και στα αναγραφόμενα σε αυτή στοιχεία.

Η σωστή επιλογή της κατάλληλης ετικέτας επιφέρει πολλά πλεονεκτήματα. Τα παραδοσιακά προϊόντα συνήθως έχουν καθιερωμένο και παραδοσιακό τρόπο παρασκευής και αρκετοί καταναλωτές βρίσκουν ενδιαφέρον μία αντίστοιχη περιγραφή στην ετικέτα τους. Ακόμη ιδιαίτερη βαρύτητα θα έχει και ένα σύντομο ιστορικό σημείωμα σχετικά με την προέλευση του προϊόντος, την ιστορία του τόπου από όπου προήλθε ή ακόμη και τη σημασία του ονόματός του. Πολλά παραδοσιακά προϊόντα επίσης, αποτελούν και χρήσιμα υλικά, όπως βότανα, μπαχάρια, κλπ, οπότε καλό είναι να αναγράφεται και η χρησιμότητά τους.

Η κατάλληλη ετικέτα για τα παραδοσιακά προϊόντα δεν στηρίζεται μόνο στα στοιχεία που αναγράφονται σε αυτή. Τα πλεονεκτήματα της σωστής και αποτελεσματικής ετικέτας στα παραδοσιακά προϊόντα συμπεριλαμβάνουν στοιχεία από το αισθητικό μέρος και την ποιότητα εκτύπωσής της. Έτσι ανάλογα βέβαια και με το είδος της συσκευασίας που έχετε επιλέξει για το προϊόν σας, θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί η κατάλληλη ετικέτα, της οποίας η ποιότητα πρέπει να είναι καλή και να χαρακτηρίζεται από την ανθεκτικότητά της. Φανταστείτε ένα προϊόν σε σακουλάκι που τα στοιχεία της ετικέτας να ξεθωριάζουν με την έκθεση του προϊόντος στον ήλιο, ή σε μία βιτρίνα.

Σχεδιαστικά η ετικέτες των παραδοσιακών προϊόντων πρέπει να συνάδουν με το περιεχόμενο της συσκευασίας. Αυτό σημαίνει ότι καλό είναι να επιλέγει κανείς εικόνες και σχέδια που να έχουν σχέση με το προϊόν, όπως για παράδειγμα ένα δέντρο ελιάς, αν το προϊόν μας είναι συσκευασμένες ελιές. Συνήθως η εργασία της μακέτας σε μία ετικέτα παραδοσιακών προϊόντων σχεδιάζεται από ειδικούς γραφίστες. Οι επαγγελματίες στο χώρο των εκτυπώσεων μπορούν να σας βοηθήσουν για να δημιουργήσετε την κατάλληλη ετικέτα για το προϊόν σας, ώστε να είναι ελκυστικό και εμπορεύσιμο.

Με αυτό τον τρόπο ουσιαστικά επενδύετε στη διαφήμιση του προϊόντος σας, με ελάχιστα χρήματα και εξαιρετικά αποτελέσματα. Άλλωστε αν το αναρωτηθείτε κι εσείς, θα δείτε ότι πολλές φορές προτιμάτε να αγοράσετε προϊόντα που σας έχουν κάνει εντύπωση και έχουν αιχμαλωτίσει το μάτι σας από την πρώτη στιγμή. Γιατί όχι και το δικό σας προϊόν να μην έχει αυτή τη δυνατότητα;